Aby ogłosić przetarg w Polsce, należy najpierw skorzystać z elektronicznego systemu przetargowego. Ma to na celu poprawę przejrzystości i zarządzanie zamówieniami publicznymi przy użyciu nowoczesnych technologii.
Zazwyczaj należy przesłać trzy dokumenty:
- projekt umowy,
- dodatkową dokumentację, taką jak uzasadnienie procedur kontraktowania,
- obowiązkowe informacje związane z ograniczeniami nakładanymi na wykonawców zagranicznych.
Przetargi – gdzie ogłaszać?
Istnieje kilka opcji ogłaszania przetargu. Jedną z nich jest zamieszczenie go na stronie internetowej lub wysłanie wiadomości e-mail, która powiadamia potencjalnych oferentów i zawiera więcej szczegółów na temat zapytania, a także instrukcje, w jaki sposób mogą złożyć swoją ofertę drogą elektroniczną. Innym sposobem na reklamę byłoby za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, LinkedIn, czy Instagram, gdzie osoby mogą dowiedzieć się, co dzieje się w Twojej firmie poprzez śledzenie online i przeglądanie ogłoszeń tam zamieszczonych.
Jak ogłosić przetarg?
Aby ogłosić przetarg, pierwszym krokiem jest upewnienie się, że istnieje na niego duże zapotrzebowanie. Następnie czas na wszelkiego rodzaju marketing na wybranej platformie z użyciem słów kluczowych i fraz takich jak „niskie koszty” lub „w potrzebie”. Mając te pomysły na uwadze, możesz zacząć reklamę. Jak mogę się dowiedzieć, kto kupił moją ofertę? – Informacje te powinny być dostępne na portalu, na którym zamieściłeś ogłoszenie lub w urzędach państwowych.